SWEDESD

Material och forskningsartiklar

Nedan listas material och forskningsartiklar av anställda vid Swedesd. Över 100 doktorsavhandlingar, studentuppsatser, rapporter och artiklar inom kunskapsområdet lärande och utbildning för hållbar utveckling finns även tillgängliga i Uppsala universitets databas DiVA (Digitala Vetenskapliga Arkivet).

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander

    Allt är inte möjligt, men inget är heller förutbestämt: Föreställningar om makt i medborgardialogens praktik och teori

    2018.

  • Plummer, Ryan; Baird, Julia; Bullock, Ryan; Dzyundzyak, Angela et al.

    Flood Governance: A multiple country comparison of stakeholder perceptions and aspirations

    Ingår i Environmental Policy and Governance, s. 67-81, 2018.

  • Melo Zurita, Maria de Lourdes; Thomsen, Dana C.; Holbrook, Neil J.; Smith, Timothy F. et al.

    Global Water Governance and Climate Change: Identifying Innovative Arrangements for Adaptive Transformation

    Ingår i Water, 2018.

  • Zurita, Maria de Lourdes Melo; Cook, Brian; Thomsen, Dana C.; Munro, Paul G. et al.

    Living with disasters: social capital for disaster governance

    Ingår i Disasters. The Journal of Disaster Studies, Policy and Management, s. 571-589, 2018.

  • Hellquist, Alexander; Westin, Martin

    Medborgardialog om komplexa samhällsfrågor: Delrapport 2 från följeforskarna

    2018.

  • Freduah, George; Fidelman, Pedro; Smith, Timothy F.

    Mobilising adaptive capacity to multiple stressors: Insights from small-scale coastal fisheries in the Western Region of Ghana

    Ingår i Geoforum, s. 61-72, 2018.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Outlining an Education Without Nature and Object-Oriented Learning

    Ingår i Research Handbook on Childhoodnature, s. 1-22, 2018.

  • Mickelsson, Martin; Kronlid, David

    Consider the Unexpected: Scaling ESD as a matter of learning

    Ingår i Environmental Education Research, 2017.

  • Hertting, Nils; Alexander, Hellquist

    Om ”demokratiutvecklare” och medborgardialoger i svenska kommuner: idéer, institutionalisering och erfarna konsekvenser: Rapport till Sveriges Kommuner och Landsting (SKL)

    2017.

  • Hellquist, Alexander; Westin, Martin

    På väg mot bättre dialog i samråden på Gotland: Rapport från ett samarbete mellan Länsstyrelsen i Gotlands län och Swedesd, Uppsala universitet

    2017.

  • Kronlid, David O.

    Skolans värdegrund 2.0: Etik för en osäker tid

    Natur och kultur, 2017.

  • Freduah, George; Fidelman, Pedro; Smith, Timothy F.

    The impacts of environmental and socio-economic stressors on small scale fisheries and livelihoods of fishers in Ghana

    Ingår i Applied Geography, s. 1-11, 2017.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Aporias, politics of ontology, ethics, and “we”?

    Ingår i The Journal of Environmental Education, s. 163-168, 2016.

  • Westin, Martin; Calderon, Camilo; Hellquist, Alexander

    Att leda samverkan: En handbok för dig som vill hantera komplexa samhällsutmaningar

    Media-Tryck, 2016.

  • Lotz-Sisitka, Heila; Ali, Million Belay; Mphepo, Gibson; Chaves, Martha et al.

    Co-designing research on transgressive learning in times of climate change

    Ingår i Current Opinion in Environmental Sustainability, s. 50-55, 2016.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Hegemony and the politics of policy making for education for sustainable development: A case study of Vietnam

    Ingår i The Journal of Environmental Education, s. 77-90, 2016.

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander; Calderon, Camilo

    Medborgardialog om komplexa samhällsfrågor: En delrapport från följeforskarna

    2016.

  • Schrage, Jesse; Lenglet, Frans

    Towards a Theory-based framework for assessing the mainstreaming of education for sustainable development: A case study of teacher education institutions in Botswana

    Ingår i Southern African Journal of Environmental Education, s. 87-104, 2016.

  • Lenglet, Frans

    ESD and Assessing the Quality of Education and Learning

    Ingår i Responsible Living, s. 57-72, 2015.

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander

    Medborgardialog om komplexa samhällsfrågor: En studie av SKL:s utvecklingsarbete

    2015.

  • Westin, Martin

    På väg mot demokratiska kunskapsprocesser?: Utvärdering bortom New Public Management

    Ingår i Ett dussin russin!, s. 93-107, 2015.

  • Lotz-Sisitka, Heila; Wals, Arjen E. J.; Kronlid, David; McGarry, Dylan et al.

    Transformative, transgressive social learning: rethinking higher education pedagogy in times of systemic global dysfunction

    Ingår i Current Opinion in Environmental Sustainability, s. 73-80, 2015.

  • Lenglet, Frans

    Can ESD Reach the Year 2020?

    Ingår i Journal of Education for Sustainable Development, s. 121-125, 2014.

  • Kronlid, David O.

    Climate Change Adaptation and Human Capabilities: Justice and Ethics in Research and Policy

    Palgrave Macmillan, 2014.

  • Westin, Martin

    En studie av Malmö stads satsning på lärande för hållbar utveckling

    2014.

  • Kronlid, David; Friman, Eva; Nihlfors, Elisabet

    Hela vetenskapen! 15 forskare om integrerad forskning: (Mar)drömmen om den integrerade forskningen

    2014.

  • Kronlid, David O.; Grandin, Jakob

    Mobile Adaptation

    Ingår i Climate Change Adaptation and Human Capabilities, s. 47-74, 2014.

  • Westin, Martin; Calderon, Camilo; Hellquist, Alexander

    The Inquiry Based Approach: A facilitator´s handbook

    2014.

  • Ignell, Caroline; Davies, Peter; Lundholm, Cecilia

    Swedish Upper Secondary School Students' Conceptions of Negative Environmental Impact and Pricing

    Ingår i Sustainability, s. 982-996, 2013.

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander; Kronlid, David O.; Colvin, John D. et al.

    Towards Urban Sustainability: Learning from the Design of a Programme for Multi-stakeholder Collaboration

    Ingår i Southern African Journal of Environmental Education, s. 39-57, 2013.

  • Brunner, Wolfgang

    How to create and maintain a Mini ecosystem

    2012.

  • Brunner, Wolfgang

    La Misión

    2012.

  • Hellquist, Alexander; Westin, Martin; Urenje, Shepherd

    Supporting Urban Sustainability 2010-2011: Experiences from a learning programme

    2012.

  • Brunner, Wolfgang

    The Mission

    2012.

  • Brunner, Wolfgang; Urenje, Shepherd

    The Parts and The Whole: A Holistic Approach to Environmental and Sustainability Education: Manual

    2012.

  • Læssøe, Jeppe; Lenglet, Frans

    Unfolding the Power of ESD: Lessons Learned and Ways Forward : report of the conference

    2012.

  • Warren-Rhodes, Kimberly; Schwarz, Anne-Maree; NG Boyle, Linda; Alberta, Joelle et al.

    Mangrove ecosystem services and the potential for carbon revenue programmes in the Solomon Island

    Ingår i Environmental Conservation, s. 485-496, 2011.

  • Lenglet, Frans; Fadeeva, Zinaida; Mochizuki, Yoko

    ESD Promises and Challenges: Increasing its Relevance

    Ingår i Global Environment Research, s. 93-100, 2010.

  • Lenglet, Frans; Neeser, Marie; Jain, Shivani; Taylor, Jim et al.

    Sweden’s Pioneering Role in Education for Sustainable Development

    Ingår i Tomorrow Today, 2010.

  • Lenglet, Frans

    Climate Change Education Research: What it could be andwhy it matters

    Ingår i Southern Journal of Environmental Education, s. 93-103, 2009.

  • Kautsky, Nils; Folke, Carl; Troell, Max; Rönnbäck, Patrik et al.

    Odlad fisk är mindre miljövänlig än många tror

    Ingår i Torskar torsken?, s. 93-102, 2003.

  • Mickelsson, Martin

    Scaling and subjectification in an ESD educational project

    Ingår i Journal of Education for Sustainable Development