Uppsala transdisciplinära seminarium i lärande och hållbar utveckling (TRUST)

TRUST drivs gemensamt av forskare från Swedesd i samarbete med forskare från övriga Fakulteten för utbildningsvetenskaper vid Uppsala universitet. Seminariet syftar till att i samarbete med existerande initiativ samordna en akademisk miljö för praktiker på området och forskare och doktorander som bedriver såväl monodisciplinär som olika typer av ämnesövergripande forskning i utbildning och hållbar utveckling.

TRUST syftar också till att stärka internationalisering av forskning i utbildning och hållbar utveckling, generera nya kontaktytor, forskningsprojekt och internationella publikationer samt att i samarbete med befintliga aktörer inom fältet organisera nationella och internationella konferenser och workshops i transdisciplinär forskning i hållbar utveckling med fokus på utbildning och lärande.

Seminariet välkomnar praktiker, forskare och forskarstuderande från alla vetenskapsområden och både svenska och engelska tillämpas. 

För mer information, prenumerera på seminariets nyhetsutskick

Bli prenumerant

Kontakt: Eva Friman, eva.friman@swedesd.uu.se, Alexander Hellquist, alexander.hellquist@swedesd.uu.se.

Nästa seminarium

3 september 2019 | Professor Morrone, Matsunaga, Tamiya och Oshima, Nagoya University of Arts and Sciences, Japan. "Minitsukeru – encouraging care for nature among children." Läs mer

Program hösten 2019

Seminarier

28 maj 2019 | Keri Facer gästprofessor på Zennströms klimatprofessur med inriktning klimatledarskap, Uppsala universitet, James Ayers, doktorand, Blekinge Tekniska Högskola, BTH "Towards curriculum and pedagogy for uncertain times - A dialogue."

21 maj 2019 | Sanna Barrineau projektkoordinator, Swedesd/Klimatledarskap, Uppsala universitet "Creating spaces of possibility: Reflecting on a year of experimentation in the ESD LL" 

16 april 2019 | Paul Plummer före detta praktikant/masterstudent, Swedesd/Uppsala universitet "Urban Sustainability Transitions as Educative Spaces: A Case Study of the Solidarity Fridge in Gothenburg, Sweden"

9 april 2019 | Martin Westin doktorand, Swedesd/Uppsala universitet "A Family Resemblance View of Power in Participatory Planning - Towards Reflective Practice"

5 mars 2019 | Aaron M Ellison Senior Research Fellow in Ecology, Harvard. "Intersection between art, climate change, activism, and action"

26 februari 2019 | Dr Nduduzo Phuti Faculty of Science & Technology Education at National University of Science & Technology, Zimbabwe "Empowering secondary school teachers on education for sustainable development issues: policy and practice in Zimbabwe"

4 december 2018 | Elena Dawkins och Rasmus Kløcker Larsen, Stockholm Environment Institute (SEI). "Retracing the footsteps: Do footprint indicators foster learning among Swedish policy makers about how to implement sustainable consumption?"

27 november 2018 | Dr Marcus Bussey, University of the Sunshine Coast. "Fostering an Anticipatory Aesthetics: Reflections on an aesthetic journey in curriculum and practice"

23 oktober 2018 | Seminariet diskuterade "Antinomies of Nature and Space" (Collard et al., 2018)

5 juni 2018 | Martin Mickelsson, Swedesd "Engaging at scale: educational encounters in a South African collaborative workshop"

22 maj 2018 | Rasmus Kløcker Larsen (SEI) "Enacting the state duty to consult in land and resource decisions: gazes from Sami communities and Swedish state officials." Petra Hansson och Neil Powell, Swedesd "Participatory action research in teacher education"

24 april 2018​ | Kim Törnqvist, Bättre Skolor "Välmående ger resultat - Skola 2030"

10 april 2018 Martin Mickelsson, Swedesd "Engaging at scale: educational encounters in a South African collaborative workshop"

13 mars 2018 Alexander Hellquist och Martin Westin, Swedesd "En kritisk granskning av makt i medborgardialogens teori och praktik"

27 februari 2018 | Pernilla Andersson, universitetslektor, Stockholm universitet "Equipped for responsibility in light of uncertainty and complexity? – Studies of business education for sustainability"

30 januari 2018 | Per Hedfors, Landskapsarkitekt (PhD), SLU "Tanketraditioner och innovationer genom landskapsarkitektur: pedagogik för uthållig bebyggelseutveckling"

12 december 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

28 november 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

14 november 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

31 oktober 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

17 oktober 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

19 september 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

17 maj 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

4 april 2017 | ’TRUST goes REAL' – relevance Environmental and Sustainability Education

23 januari 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

17 november 2016 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

15 september 2016 | Peter Ericson On lost forest Saami cultures – deportation, land rights, colonisation and Imagined Origins. 

28 april 2016 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research.

8 april 2016 | Lisa Adelsköld, Håll Sverige Rent "Kvalitetssäkring av Lärande för Hållbar utveckling i samarbete med praktiker"

4 februari 2016 | Rea Raus, Tallin University och Jonas Lysgaard, Aarhus University Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

26 november 2015 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research.

8 oktober 2015 | Zinaida Fadeeva, UNU-IAS, Japan “Learning-lead change towards sustainable consumption and production systems: what RCEs can offer?" 

1 oktober 2015 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

2 september 2015 | Professor Michael Wilson and Dr Antonia Liguori, Loughborough University, UK “I can’t remember the name of the dog…”: Stories about (and not about) drought, flooding and climate change.