Uppsala transdisciplinära seminarium i lärande för hållbar utveckling och global hälsa (TRUST)

TRUST drivs gemensamt av forskare från Swedesd och syftar till att i samarbete med existerande initiativ samordna en akademisk miljö för praktiker på området och forskare och doktorander som bedriver såväl monodisciplinär som olika typer av ämnesövergripande forskning i utbildning och hållbar utveckling.

TRUST syftar också till att stärka internationalisering av forskning i utbildning och hållbar utveckling, generera nya kontaktytor, forskningsprojekt och internationella publikationer samt att i samarbete med befintliga aktörer inom fältet organisera nationella och internationella konferenser och workshops i transdisciplinär forskning i hållbar utveckling med fokus på utbildning och lärande.

Seminariet välkomnar praktiker, forskare och forskarstuderande från alla vetenskapsområden och både svenska och engelska tillämpas. 

Kontakt: Eva Friman, eva.friman@swedesd.uu.se, Alexander Hellquist, alexander.hellquist@swedesd.uu.se.

Seminarier

30 november 2021 | Om seminariekulturen vid Institutionen för kvinnors och barns hälsa.

19 oktober 2021 | Oleksandra Khalaim, Ph.D. Researcher, SWEDESD. "Balancing the Climate and Mental Health Threats: Climate-anxiety Identification by Student Health Service"

28 september 2021 | Max Whitman, Ph.D Researcher, SWEDESD. “Researching across contexts – Exploring the Why and the How”
Mer information om seminariet i Kalendariet

29 september 2020 | Oleksandra Khalaim, visiting researcher at SWEDESD. "Mapping Sustainability Initiatives on Gotland and Collaboration with the University Campus"

5 mars 2020 | Symposium Contemporary Perspectives in Education for Sustainable Development Prof. Rob O’Donoghue, Rhodes University: Hand-Print CARE: An ethics-led  inclusion of environment and sustainability concerns in school subject disciplines. Kajsa Kramming, Uppsala universitet: Environmental collapse or sustainable futures? Connecting ESD with young peoples’ negative feelings about the future. Stefan Bengtsson, Uppsala universitet: Dark Pedagogy: Uncanny encounters with the content of the third kind. Moderator David O. Kronlid, Uppsala universitet

14 november 2019 | Kate Greer, PhD Candidate and Environmental and Climate change education specialist, King’s Collage, London, UK "Perspectives of policy influencers on climate change education"

3 september 2019 | Professor Morrone, Matsunaga, Tamiya och Oshima, Nagoya University of Arts and Sciences, Japan. "Minitsukeru – encouraging care for nature among children."

28 maj 2019 | Keri Facer gästprofessor på Zennströms klimatprofessur med inriktning klimatledarskap, Uppsala universitet, James Ayers, doktorand, Blekinge Tekniska Högskola, BTH "Towards curriculum and pedagogy for uncertain times - A dialogue."

21 maj 2019 | Sanna Barrineau projektkoordinator, Swedesd/Klimatledarskap, Uppsala universitet "Creating spaces of possibility: Reflecting on a year of experimentation in the ESD LL" 

16 april 2019 | Paul Plummer före detta praktikant/masterstudent, Swedesd/Uppsala universitet "Urban Sustainability Transitions as Educative Spaces: A Case Study of the Solidarity Fridge in Gothenburg, Sweden"

9 april 2019 | Martin Westin doktorand, Swedesd/Uppsala universitet "A Family Resemblance View of Power in Participatory Planning - Towards Reflective Practice"

5 mars 2019 | Aaron M Ellison Senior Research Fellow in Ecology, Harvard. "Intersection between art, climate change, activism, and action"

26 februari 2019 | Dr Nduduzo Phuti Faculty of Science & Technology Education at National University of Science & Technology, Zimbabwe "Empowering secondary school teachers on education for sustainable development issues: policy and practice in Zimbabwe"

4 december 2018 | Elena Dawkins och Rasmus Kløcker Larsen, Stockholm Environment Institute (SEI). "Retracing the footsteps: Do footprint indicators foster learning among Swedish policy makers about how to implement sustainable consumption?"

27 november 2018 | Dr Marcus Bussey, University of the Sunshine Coast. "Fostering an Anticipatory Aesthetics: Reflections on an aesthetic journey in curriculum and practice"

23 oktober 2018 | Seminariet diskuterade "Antinomies of Nature and Space" (Collard et al., 2018)

5 juni 2018 | Martin Mickelsson, Swedesd "Engaging at scale: educational encounters in a South African collaborative workshop"

22 maj 2018 | Rasmus Kløcker Larsen (SEI) "Enacting the state duty to consult in land and resource decisions: gazes from Sami communities and Swedish state officials." Petra Hansson och Neil Powell, Swedesd "Participatory action research in teacher education"

24 april 2018​ | Kim Törnqvist, Bättre Skolor "Välmående ger resultat - Skola 2030"

10 april 2018 Martin Mickelsson, Swedesd "Engaging at scale: educational encounters in a South African collaborative workshop"

13 mars 2018 Alexander Hellquist och Martin Westin, Swedesd "En kritisk granskning av makt i medborgardialogens teori och praktik"

27 februari 2018 | Pernilla Andersson, universitetslektor, Stockholm universitet "Equipped for responsibility in light of uncertainty and complexity? – Studies of business education for sustainability"

30 januari 2018 | Per Hedfors, Landskapsarkitekt (PhD), SLU "Tanketraditioner och innovationer genom landskapsarkitektur: pedagogik för uthållig bebyggelseutveckling"

12 december 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

28 november 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

14 november 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

31 oktober 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

17 oktober 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

19 september 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

17 maj 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

4 april 2017 | ’TRUST goes REAL' – relevance Environmental and Sustainability Education

23 januari 2017 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

17 november 2016 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

15 september 2016 | Peter Ericson On lost forest Saami cultures – deportation, land rights, colonisation and Imagined Origins. 

28 april 2016 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research.

8 april 2016 | Lisa Adelsköld, Håll Sverige Rent "Kvalitetssäkring av Lärande för Hållbar utveckling i samarbete med praktiker"

4 februari 2016 | Rea Raus, Tallin University och Jonas Lysgaard, Aarhus University Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

26 november 2015 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research.

8 oktober 2015 | Zinaida Fadeeva, UNU-IAS, Japan “Learning-lead change towards sustainable consumption and production systems: what RCEs can offer?" 

1 oktober 2015 | Education for Sustainable Development (ESD) Integrated Research

2 september 2015 | Professor Michael Wilson and Dr Antonia Liguori, Loughborough University, UK “I can’t remember the name of the dog…”: Stories about (and not about) drought, flooding and climate change. 

Senast uppdaterad: 2022-01-17